Zdravlje

pošalji prijatelju štampaj MySpace Share it: Digg Buzz up

07. 02. 2012

PRESS

Šećer je slatki otrov

Oprez - Grupa američkih naučnika upozorava da „beli kristal" toliko loše utiče na zdravlje da bi ga trebalo tretirati poput cigareta i alkohola

1
Naučnici su izneli gorke činjenice o šećeru koji je, kako tvrde, direktan uzrok čak 35 miliona smrtnih slučajeva godišnje u svetu. Oni napominju da malo šećera nije problem, ali puno - ubija, i traže da se prodaja šećera reguliše porezima poput cigareta i alkohola.

Autori studije sa Univerziteta u Kaliforniji upozoravaju da su zaslađena hrana i pića odgovorni za prekomernu gojaznost, bolesti srca, karcinom i probleme s jetrom. Američki autori upozoravaju da je gojaznost širom sveta sada veći problem nego neuhranjenost.

Šećer nije krivac samo za gojenje, nego menja metabolizam, podiže krvni pritisak, narušava balans hormona i šteti jetri. Šteta koju organizmu nanosi šećer slična je delovanju preteranog konzumiranja alkohola, koji je proizvod nastao destilacijom šećera.

Porez na slatkiše

Robert Lustig, stručnjak za gojaznost dece i vođa istraživanja, smatra da podučavanje mladih o pravilnoj ishrani i vežbanju verovatno neće biti delotvorno i da je rešenje u većim porezima i ograničavanju raspoloživosti šećera.

- Dodatnim oporezivanjem bi se udvostručila cena gaziranih pića, a bilo bi poželjno da se prodaja ograniči na punoletne osobe. Ne sugerišemo zabranu, nego želimo da se proširi izbor hrane tako što će proizvodi koji nisu puni šećera biti jeftiniji i pristupačniji - kaže dr Laura Šmit.

Rešenje u umerenosti

Upotreba šećera utrostručila se za poslednjih 50 godina, a naučnici zaključuju da je najveća odgovornost na prehrambenim kompanijama.

S druge strane, pojedini naučnici opisuju ovu studiju „puritanskom" i tvrde da je šećer otrovan samo kad se jede u neumerenim količinama. Barbara Galani iz „Fud end drink federejšena", koja predstavlja britanske proizvođače hrane i pića, kaže da je potrebno hitno delovanje da se pobede kardiološke i druge bolesti i da je pogrešno koncentrisati se samo na šećer.

- Uzroci ovih bolesti su višestruki, a demoniziranje sastojaka hrane ne pomaže tome da potrošači izgrade realan pristup ishrani. Ključ zdravlja je uravnotežena i raznolika ishrana i način života koji uključuje mnogo fizičke aktivnosti - rekla je Galanijeva.

pošalji komentar
Nema komentara.

Find us on Twitter

Zdravlje
Česti poremećaji rada štitatste žlezde, važna prevencija

24. 05. 2012

Česti poremećaji rada štitatste žlezde, važna prevencija

Poremećaji rada štitne žlezde spadaju u najčešća oboljenja u svetu, a pored stresa, naslednog i drugih faktora rizika, veliki uticaj u nastanku tog oboljenja ima nedostatak ...

Arhiva
Najnovije vesti
Danas: DS-u 24 sata da kaže predlog za mandatara

24. 05. 2012

Danas: DS-u 24 sata da kaže predlog za mandatara

Socijalistička partija Srbije, Liberalno demokratska partija i Ujedinjeni regioni Srbije zauzeli su zajednički stav da Demokratska stranka ima 24 sata da saopšti njen predlog ...

Arhiva
Arhiva
Click Here to Pick up the date
Click Here to Pick up the date