Zdravlje

pošalji prijatelju štampaj MySpace Share it: Digg Buzz up

06. 02. 2012

lekarinfo.com

Linoleična kiselina i krvni pritisak

Visok unos linoleicna kiseline bi mogao pomoći u održavanju krvnog pritiska

U studiji sprovedenoj na srednjovječni odraslim osobama, održavajući u ishrani linoleicna kiselina na visokom nivou - glavnu prehrambenu nezasasićenu masnu kiselinu koja se nalazi određenim biljkama i povrću - se čini da smanjuje rizik od razvoja visokog krvnog pritiska.

«Ovi rezultati pružaju podršku trenutnim preporukama za povećanje unosa nezasićenih masnih kiselina iz biljnih izvora, umesto zasićenih masti iz životinjskih izvora, za prevenciju kardiovaskularnih bolesti.», Izjavio je u intervjuu za Rojters helt dr Katsuiuki Miura sa Šiga Universiti of Medical Science, Japan .

Miura i njegovi kolege su pregledali poveznice između linoleicna kiseline u ishrani i krvnog pritiska u 4,860 muškaraca i žena u dobi 40-59 godine iz Kine, Japana, Velike Britanije i Sjedinjenih Američkih Država.

U analizi s kontrolisanim faktorima koji bi mogli uticati na rezultate, istraživači su pronašli trend koji je vodio ka snižavanju krvnog pritiska s visokim unosom linoleicna kiseline kod svih učesnika studije.

Čak štaviše, pronašli su da je povezanost bila jača u podgrupi od 2,238 učesnika koji nisu bili u intervencijskim programu - a to znači da nisu bili na nikakvoj specijalnoj ishrani, nisu uzimali dodatke ishrani, nisu imali dijagnosticiranu bolest srca ili šećernu bolest, i nisu uzimali lekove za visok krvni pritisak, kardiovaskularne bolesti ili dijabetes. Studija je objavljena u septembarskom izdanju časopisa «Hipertension».

«Iz naših rezultata, mi preporučujemo ljudima da konzumiraju hranu s umerenim (ne niskim) količinama linoleicna kiseline (ili nezasićenim masnim kiselinama) iz biljnih izvora, umesto zasićenih masti iz životinjskih izvora, da bi održali krvni pritisak optimalnim i prevenirali hipertenziju.», Izjavio je Miura.

«Populacija najpoželjnija za promene u ishranu može promeniti raspodelu krvnog pritiska u populaciji prema željenom pravcu.», Dodao je. Čak i malo smanjenje u prosečnim vrednostima krvnog pritiska u celoj populaciji ima veliki efekat na rizik od obolevanja i smrti vezane uz bolesti srca, zaključio je.

pošalji komentar
Nema komentara.

Find us on Twitter

Zdravlje
Česti poremećaji rada štitatste žlezde, važna prevencija

24. 05. 2012

Česti poremećaji rada štitatste žlezde, važna prevencija

Poremećaji rada štitne žlezde spadaju u najčešća oboljenja u svetu, a pored stresa, naslednog i drugih faktora rizika, veliki uticaj u nastanku tog oboljenja ima nedostatak ...

Arhiva
Najnovije vesti
Danas: DS-u 24 sata da kaže predlog za mandatara

24. 05. 2012

Danas: DS-u 24 sata da kaže predlog za mandatara

Socijalistička partija Srbije, Liberalno demokratska partija i Ujedinjeni regioni Srbije zauzeli su zajednički stav da Demokratska stranka ima 24 sata da saopšti njen predlog ...

Arhiva
Arhiva
Click Here to Pick up the date
Click Here to Pick up the date